Fáze 4: Uzavření

FÁZE-4--UZAVŘENÍ

Fáze uzavření projektu zahrnuje vydání konečných dodávek zákazníkovi, předání projektové dokumentace, ukončení dodavatelských smluv, uvolnění zdrojů projektu a sdělení uzavření projektu všem zúčastněným stranám.

I když vše, co bylo vytvořeno nebo vyvinuto, může pokračovat, práce projektového týmu je hotová. Činnosti na konci projektu lze rozdělit do dvou kategorií: ty pro klienta nebo zúčastněnou stranu a ty pro tým a organizaci.

  • Pro klienta: Ti, kteří budou produkt používat, potřebují informace, aby mohli svou práci vykonávat efektivně. Tyto informace zahrnují školení a dokumentaci, která se denně předává odpovědným osobám za nový nebo revidovaný proces, systém nebo produkt. Zahrnuto je také formální odhlášení, které označuje, že klient přijal produkt nebo systém.
  • Za projektový tým: Vyhodnoťte, jak proces řízení projektu fungoval, a zaznamenejte získané zkušenosti. Oslavte dokončení projektu a úspěchy týmu. Poté uvolněte nebo znovu přiřaďte zdroje (personál, vybavení a zařízení) k jejich běžným pracovním místům nebo k novým projektům.
Fáze uzavření zahrnuje předání nově vybudovaného závodu operačnímu týmu klienta. Je vytvořen děrovací seznam několika zbývajících stavebních položek a tyto položky jsou dokončeny. Zavřete kancelář v Catamarce a kancelář v Buenos Aires archivuje všechny dokumenty projektu. Zavřete účetní knihy, napíšete závěrečné zprávy a začnete s dalším projektem. Dobrá práce!