Sociální odpovědnost

Někteří manažeři se domnívají, že jedinou povinností podniku je vytvářet zisky. Podle jejich názoru je na vládě, aby určila, jaké zákony by měly být. Ziskový podnik prospívá společnosti vytvářením pracovních míst a zvyšováním životní úrovně svých vlastníků a zaměstnanců. Korporace platí daně, které podporují sociální opatření vlády.

Dnes má stále více odborníků tendenci tento názor odradit. Podnikatelská etika spočívá na předpokladu, že by podniky měly dodržovat sociálně odpovědný přístup k rozhodování, který se nazývá přístup sociální odpovědnosti. Zastánci tohoto přístupu se domnívají, že korporace mají společenské závazky, které jdou nad rámec maximalizace zisků.

Společenská odpovědnost firem – Corporate Social Responsibility (CSR) se zabývá akcemi, které ovlivňují různé strany v prostředí společnosti. Společensky odpovědná společnost projevuje zájem o všechny zúčastněné strany – o kohokoli, kdo má jako vlastníci, zaměstnanci, zákazníci a komunity, ve kterých podniká, „podíl“ nebo zájem.

Společenská odpovědnost firem - Corporate Social Responsibility (CSR) je samoregulační obchodní model, který pomáhá společnosti být společensky odpovědný - vůči sobě samému, svým zúčastněným stranám a veřejnosti.

Mnoho společností si uvědomuje, jak důležitá je společenská odpovědnost pro jejich zákazníky, a proto se nyní zaměřují a praktikují několik širokých kategorií CSR:

  • Úsilí v oblasti životního prostředí: Jedním z hlavních cílů sociální odpovědnosti podniků je životní prostředí. Podniky bez ohledu na velikost mají velkou uhlíkovou stopu. Jakékoli kroky, které mohou podniknout ke snížení těchto stop, jsou považovány za dobré pro společnost i společnost.
  • Filantropie: Podniky mohou také uplatňovat sociální odpovědnost darováním peněz, produktů nebo služeb na sociální účely. Větší společnosti mají tendenci mít spoustu zdrojů, z nichž mohou těžit charitativní organizace a místní komunitní programy.
  • Etické pracovní postupy: Díky spravedlivému a etickému zacházení se zaměstnanci mohou společnosti také prokázat svou společenskou odpovědnost.
  • Dobrovolnictví: Účast na dobrovolnických akcích říká hodně o upřímnosti společnosti. Tím, že dělají dobré skutky, aniž by na oplátku něco očekávali, mohou společnosti vyjádřit své znepokojení nad konkrétními problémy a podporu určitých organizací.
Za účelem dosažení různých cílů CSR založili zakladatelé amerického výrobce zmrzliny Ben & Jerry's , Ben Cohen a Jerry Greenfield „Nadaci Ben & Jerry's Foundation“. Společnost nastavila laťku vysoko tím, že poskytla 7,5% svých zisků před zdaněním charitativním organizacím po celém světě. Ben a Jerry se snaží „prokázat hlubokou úctu lidem“, ať už pro společnost pracují nebo ne. Nadace uděluje více než 1,8 milionu dolarů ročně na financování komunitních akcí, sociálních změn a dalších iniciativ udržitelnosti.